سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

خطراتی که شبکه بیتکوین را تهدید میکند(قسمت چهارم)

    نظر

 

در ادامه مقاله قبلی در باب حملات احتمالی مهاجم ها به شبکه بیت کوین، در این مقاله به بررسی 2 حمله دیگر میپردازیم.

تأیید تراکنش های بیت کوین

قبلاً گفتیم که تراکنش های بیت کوین از طریق فرآیندی به نام استخراج (mining ) تأیید میشوند.به منظور جلوگیری از دوبار خرج کردن تراکنش ها ، تراکنش ها به صورت دسته ای طبقه بندی میشوند. با استفاده از این دسته ها و گروهی از تراکنش های قبلی به عنوان ورودی،  یک معمای ریاضی بسیار مشکل حل میشود.که دسته های تراکنش ها بلاک نامیده میشوند. این پازل یا معمای ریاضی آنقدر سخت است که مقادیر قابل توجهی پول برای حل آن هزینه میشود. به عنوان مثال میتوان به هزینه برق مصرفیِ سیستم های ماینینگ اشاره کرد.

به شخصی که این معما را حل میکند ، مقداری بیت کوین به عنوان پاداش داده میشود. این پاداش در قالب کارمزد و از طرف فرستنده پرداخت میشود. به حل این معادله ریاضی فرآیند یافتن بلاک میگویند. شخصی که این نرم افزار را اجرا میکند در صدد است تا بلاک بعدی را حل کند.

 

مهاجم با اجرای نرم افزار ماینینگ میتواند از تأیید تراکنش ها جلوگیری کند.

میتوان گفت از آنجایی که هرکسی قادر به دانلود و اجرای نرم افزاری برای تأیید تراکنش های بیت کوین در شبکه است ، برای مهاجم امکان استخراج بلاک خالی و  بدون تراکنش هم وجود دارد. حال با مطالعه قابلیت های امنیتی شبکه بیت کوین متوجه خواهیم شد که این کار در عمل اجرا شدنی نخواهد بود.

 

قابلیت های امنیتی

  • انجام هر تراکنش تؤام با پرداخت مبلغی به نام کارمزد است .این کارمزد به ماینرها پرداخت میشود. حال اگر یک مهاجم این تراکنش ها را نادیده بگیرد ، پس کارمزد حل تراکنش را دریافت نمیکند و آن را از دست میدهد.
  • اگر یک مهاجم تراکنشی در بلاک را رد کند، به احتمال زیاد حل بلاک بعدی را از دست خواهد داد. چرا که ماینری دیگر بلاک بعدی را حل میکند. پس این مهاجم تنها زمان بسیار کوتاهی قادر است تراکنش را به تعویق بیندازد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید