سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

وایت پیپر اتریوم- قسمت هفتم

    نظر

 

در ادامه قسمت ششم وایت پیپر اتریوم:

Miscellanea And Concerns

اجرای GHOST اصلاح شده در شبکه اتریوم

Greedy Heaviest Observed Subtree” (GHOST) پروتکل نوینی است که اولین بار در دسامبر سال 2013 توسط یوناتان سمپولینسکی و اویو زوهر معرفی شد. بسیاری از بلاک هایی که خیلی سریع حل میشوند بیات (stale )میشوند و امنیت کمی دارند. مثلا اگر ماینر A بلاکی را حل کند و ماینر B قبل از اینکه بلاک شخص A به شبکه ارسال شود بلاک دیگری را حل کند ، بلاک ماینر B، هدر میرود و به امنیت شبکه کمک نمی کند .

علاوه بر این ، مورد “تمرکز” هم وجود دارد: اگر ماینر A استخری با 30 درصد قدرت هش باشد و ماینر B تنها 10 درصد قدرت داشته باشد، 70 درصد امکان دارد که تولیدکننده این بلاک بیات شده ماینر A باشد و فقط 10 درصد این احتمال داده میشود که ماینر B آن را ایجاد کند.

پروتکل GHOST

پروتکل GHOST اشکال امنیتی شبکه را از طریق درج بلاک های بیات در طولانی ترین زنجیر ،حل میکند. به عبارت دیگر ، نه تنها والدین و اجداد بعدی یک بلاک ، بلکه فرزندان بیات اجداد بلاک (در اصطلاحات اتریوم ، “عموها”) به محاسبه اینکه کدام بلاک با بیشترین گواه اثبات کار پشتیبانی میشود ،اضافه میشوند.

برای حل مشکل دوم، ما از پروتکل توصیف شده توسط Sompolinsky و Zohar فراتر می رویم ، و همچنین اجازه می دهیم که بلاک های بیات در زنجیره اصلی ثبت شوند تا پاداش بلاک را دریافت کنند: یک بلاک بیات 93.75? پاداش پایه خود را دریافت می کند ، و برادرزاده که شامل بلاک بیات می شود ، باقی مانده 6.25% را دریافت می کند. و اما کارمزدهای تراکنش(اترها) به عموها تعلق نمی گیرد.

اتریوم نسخه ساده شده GHOST را اجرا می کند که فقط پنج سطح پایینتر از این پروتکل است . فقط یک بلاک بیات میتواند توسط فرزند نسل دوم تا پنجم والدین خود به عنوان عمو درج شود نه بلاک هایی که رابطه دورتری دارند (به عنوان مثال فرزند نسل ششم والدین ، یا فرزند نسل سوم پدربزرگ و مادربزرگ).

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید


رادیکس (Radix) جایگزینی برای بلاکچین

    نظر

 

رادیکس (Radix)یک دفتر کل عمومی و غیرمتمرکز است که برای حمایت از ایجاد برنامه ها و با تمرکز بر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ساخته شده است.

مقدمه و معرفی رادیکس (Radix)

رادیکس یک الگوریتم اجماع جدید به نام Cerberus برای کمک به امنیت شبکه دارد.و عملکرد بهتری (به عنوان مثال ، مقیاس پذیری) را ارائه می دهد که می تواند برای برنامه های خاص مطلوب باشد.

Radix همچنین دارای محیط اجرای قرارداد هوشمند خود (یعنی ماشین مجازی) با نام Radix Engine است. هدف این پروژه این است که یک لایه اصلی جایگزین برای بلاکچین هایی مانند Ethereum جهت توسعه برنامه های DeFi باشد. رادیکس توکنی به نام XRD دارد که دارندگان می توانند با استفاده از آن در سازوکار اجماع Proof-of-Stake (PoS) شبکه شرکت کرده و پاداش کسب کنند.

 

 

 

رادیکس (Radix) جایگزینی برای بلاکچین

 

 

در سال 2013 ، با استفاده از تالارهای گفتمان bitcointalk.org ، هیوز طرحی به نام eMunie را آغاز کرد. او بین سال 2013 و اواخر 2016 قبل از استقرار در یک ساختار داده به نام Tempo ، چندین گزینه برای مقیاس پذیری پروتکل های غیر متمرکز ، از جمله Block trees ، DAGs و Channel Asynchronous State Trees ، را آزمایش کرد.

 

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید


هولوچین (Holochain) چیست؟

 

 

در این مقاله به بررسی فناوری هولوچین (Holochain) جایگزینی برای بلاکچین می پردازیم.برای مطالعه سایر فناوری های رقیب بلاکچین مقالات را دنبال کنید.

 

معنی کلمه  Holochain چیست؟

نام Holochain از کلمه “whole”  گرفته شده است که نشان می دهد از فناوری های مختلفی تشکیل شده است.

سه فناوری رمزنگاری کلیدی مورد استفاده در Holochain عبارتند از:

  • هش (Hashchains)
  • امضای رمزنگاری (Cryptographic singing)
  • جدول هش توزیع شده (DHT یا Distributed Hash Table)

همچنین هولوچین از الگوهای holistic قدرت میگیرد.و به همین دلیل از این نام استفاده شده است.

 

تعریف فناوری Holochain

هولوچین (Holochain) یک فریم ورک توسعه منبع باز و پروتکل شبکه است. این امکان را برای شما ایجاد می کند تا برنامه هایی بدون سرور با سطح بالایی از امنیت و قابلیت اطمینان داشته باشید. هر کاربر برنامه را روی دستگاه خود اجرا می کند. داده های خود را ایجاد و ذخیره می کند و مستقیماً با سایر کاربران ارتباط برقرار می کند.

 

 

 

هولوچین چیست؟


مشکل معماری متمرکز چه بود؟

همه ما با معماری کلاینت / سرور آشنا هستیم. این معماری راحت است ، امکان نگهداری آسان را فراهم می کند و به خوبی پشتیبانی می شود. همچنین کنترل حقوق دسترسی و اجرای قوانین تجاری را برای شما آسان می کند.

 

 

 

معماری کلاینت سرور

 

 

اما به عنوان یک نقطه کانونی برای پردازش و ذخیره سازی ، برنامه شما را آسیب پذیر می کند چون :

  • یک هدف جذاب برای هکرها است.
  • از کارافتادن سرور مرکزی شبکه را از کار می اندازد.
  • اطلاعات خصوصی کاربر کنترل می شود.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید


بعد از مرگ چه بر سر بیت کوین های شما می آید؟

    نظر

 

در این مقاله سعی داریم به کاربران حوزه رمزارز یادآور شویم که اگر قصد دارید عزیزانتان بعد از مرگ شما به دارایی های دیجیتالتان دسترسی داشته باشند ،  باید به فکر برنامه هایی از پیش تعیین شده باشید. با ما همراه شوید تا در ادامه به بررسی این راهکارها بپردازیم.

 

رمزارزهایتان را برای نسل بعدی به ارث بگذارید.

با محبوبیت هرچه بیشتر سرمایه گذاری در حوزه رمزارز، نگرانی های سرمایه گذاران هم بیش از پیش شده. آنها دائماً از خود میپرسند: بعد از مرگ چه بر سر بیت کوین هایم خواهد آمد؟

 

طبق مطالعه سال 2020 مؤسسه Cremation ، علیرغم نگرانی زیاد این سرمایه گذاران، علاقه آنها به قید کردن دارایی هایشان در وصیت نامه 4 برابر کمتر از سرمایه گذاران عادی است.

 

همانطور که در وایت پیپر بیتکوین هم ذکر شده، این رمزارز، نسخه پول الکترونیکی کاملاً نظیر به نظیر است. با استفاده از این شبکه پرداخت های آنلاین بدون گذشتن از یک مؤسسه مالی از یک شخص برای شخص دیگری ارسال میشوند. بیتکوین شبکه توزیع شده ایست که تحت کنترل هیچ قدرت مرکزی قرار ندارد. پس هیچ کس جز مالکان آن قادر نیست مدیریت و کنترل بیت کوین را به دست گیرد.

در نتیجه سالانه میلیون ها دلار بیت کوین با مرگ صاحبانشان در این شبکه گم میشوند و از این طریق از چرخه خارج میشوند. به گزراش شرکت خدمات بیمه رمزنگاری Coincover  ، در زمان انتشار این مقاله حدود 4 میلیون بیتکوین پس از قطع دسترسی ، از گردش خارج شده اند. که احتمالاً بخش عمده ای از آنها ناشی از مرگ است.

اینها همه بدین معنا نیست که رمزارزهایی مثل بیتکوین قابل وصیت کردن نیستند و با مرگ صاحبانشان برای همیشه در کنار آنها دفن میشوند. در واقع راه های زیادی برای سرمایه گذاران هست تا بتوانند رمزارزهایشان را برای نسل بعد به ارث بگذارند. اما هرکدام از این روشها نیازمند تصمیم گیری و برنامه ای از پیش تعیین شده است. و از همه مهمتر داشتن دانش کلی در باره نحوه کار رمزارز هم ضروری است.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید


هش گراف(Hashgraph) فناوری جایگزین بلاکچین

 

 

هش گراف (Hashgraph) ادعا می کند که فوق العاده سریع است: گفته می شود می تواند بیش از 250000 معامله را در ثانیه انجام دهد.

Blockchain هنوز منسوخ نشده است. به خصوص در سازمان های خصوصی ، به عنوان یک دفتر توزیع شده خصوصی ، دارای مزایایی است و می تواند به اندازه کافی سریع باشد. علاوه بر این ، پیشرفت های Blockchain در دست بررسی است و ممکن است به بهبود عملکرد و دامنه کاربرد آن کمک کند. آنچه اهمیت بلاکچین را نمایان تر می کند دو ویژگی مهم آن است: تمرکززدایی و تغییرناپذیری داده ها.

امروزه بسیاری از افراد فناوری دفتر کل توزیع شده را با بلاکچین برابر می دانند . با گذشت زمان ، تازه واردان وارد بازار رمزنگاری می شوند و راه حل های جدیدی ارائه می دهند.

 

هش گراف(Hashgraph) چیست؟

هش گراف از روش کاملاً متفاوتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ایجاد اجماع استفاده می کند: شایعات(gossip)

واکنش شما زمانی که شایعاتی در مورد یک موضوع می شنوید، چیست؟ ، بلافاصله سوالاتی از جمله “چه کسی به شما چنین گفته است؟” ، “چه زمانی شنیدید؟” ، “چه کسی دیگری می داند؟” به ذهنتان خطور میکند

 

 

 

 

استفاده از شایعه در هش گراف

 

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید