سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

تنگل (Tangle) فناوری جایگزین بلاکچین

 

 

در این مقاله به بررسی تنگل (Tangle) یکی از فناوری های توزیع شده که رقیب بلاکچین است، می پردازیم.

برخی از ویژگی ها ، مانند سازوکار اجماع ، و نحوه ایجاد تغییرناپذیری داده ها ، Blockchain را به یک بخش فوق العاده قدرتمند از فناوری دفتر توزیع شده (DLT) تبدیل کرده است. بدون این دو مفهوم ، بلاکچین موفق نخواهد بود.مطالعات نشان داده که Blockchain امروز مانند موتورهای دیزل قدیمی است: محکم و ایمن است ، اما خیلی راحت و سریع نیست.

 

فناوری های جایگزین

سه فناوری جدید ظهور کرده اند که جایگزینی برای بلاک چین هستند: Tangle و Hashgraph و Holochain . هر سه آنها تضمین می کنند که راه حل هایی برای رفع مشکلات Blockchain ارائه دهند.

یکی از نقاط قوت Blockchain قابلیت اجرای متوالی آن است: یک بلاک استخراج شده – که پس از تأیید اکثریت جامعه Blockchain – بر دیگری بنا شده است. بلوک بعدی در بالا قرار می گیرد و بلوک قبلی دیگر نمی تواند تغییر کند. این روش از انشعابات جلوگیری می کند. اما این توالی روند ساخت بلاک را نیز بشدت کند می کند.

 

 

 

فناوری های دفترکل توزیع شده

 

 

اگر طبیعت این فرآیند را اعمال کند ، برخی از انسان ها وجود نداشتند: ساخت یک سلول فقط پس از پایان سلول دیگر ، کارایی لازم برای ایجاد موجودات زنده را ندارد. در عوض طبیعت تقسیم سلولی همزمان را اعمال می کند. علاوه بر این ، طبیعت فقط اطلاعاتی را به سلول بعدی منتقل می کند که مربوط به آن سلول است. اما در Blockchain ، اساساً کل تاریخچه تمام سلول های قبلی به سلول بعدی منتقل می شود.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.