سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

BIP:پیشنهاداتی برای بهبود پروتکل بیت کوین

 

همانطور که می دانید ، بیت کوین توسط هیچ نهاد یا شرکتی کنترل نمی شود. و به همین دلیل هیچ ساختار رسمی برای پیشنهاد بهبود پروتکل یا کد بیت کوین وجود ندارد.هر توسعه دهنده یا هر کسی از هرجای دنیا می تواند BIP بیت کوین را پیشنهاد کند. و این کاملاً مربوط به کل جامعه بیت کوین است .که کاربران ، ماینرها ، توسعه دهندگان و سرمایه گذاران رأی می دهند و تصمیم می گیرند که آیا این پیشنهاد را اجرا کنند یا خیر.

تاریخچه بی آی پی

فرآیند BIP اولین بار توسط امیر تاکی ، توسعه دهنده اولیه بیت کوین ، توسعه یافت و معرفی شد . وی همچنین اولین اجرای جایگزین پروتکل بیت کوین را ایجاد کرد: Libbitcoin. تاکی معتقد بود که روند توسعه بیت کوین ساختارمندتر خواهد شد.

Taaki اولین BIP (BIP 0001) را در تاریخ 19 آگوست 2011 ارائه داد ، که روند BIP را خودش شرح می داد.

 

تعریف  BIP بیت کوین

BIP مخفف Bitcoin Improvement Proposal به معنای پیشنهاد بهبود برای پروتکل بیت کوین است. پیشنهاد بهبود بیت کوین یا BIP ، یک سند طراحی فنی است که اطلاعاتی را به جامعه بیت کوین ارائه می دهد . یا ویژگی جدیدی را برای بیت کوین یا فرآیندها یا محیط آن توصیف می کند. که پروتکل بیت کوین را تحت تأثیر قرار می دهد. ویژگی های جدید ، پیشنهادات و تغییرات طراحی در پروتکل باید به عنوان BIP ارسال شود. نویسنده BIP مسئول ایجاد اجماع در جامعه و مستند کردن نظرات مخالف است.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.