سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

الگوریتم اثبات ظرفیت (PoC) چیست؟

    نظر

 

 

اثبات ظرفیت (PoC) ، الگوریتم اجماعی است که در بلاکچین استفاده می شود و به دستگاه های استخراج در شبکه امکان می دهد تا از فضای موجود هارددیسک خود برای تصمیم گیری در مورد استخراج و تأیید تراکنش ها استفاده کنند.

مزیت اصلی سیستم PoC کارایی آن در مقایسه با سیستم های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) است.

اثبات ظرفیت چیست؟


Proof-of-Capacity الگوریتم اجماعی است که در آن ماینرها برای شرکت در تأیید تراکنش ها ، هارد دیسک های خود را “برنامه ریزی” می کنند. به عبارت دیگر ، ماینرها قبل از شروع استخراج ، راه حل های پازل استخراج را محاسبه و ذخیره می کنند.

برخی از راه حلها وجود دارد که سریعتر از راه حلهای دیگر بدست خواهد آمد و اینها راه حلهایی هستند که در دور اجماع انتخاب می شوند. به این ماینرها بلاک اعطا می شود و از این رو سکه های قابل استفاده به آنها تعلق می گیرد.

 

 

اثبات ظرفیت به جای استفاده از منابع محاسباتی ، از فضای موجود دیسک استفاده می کند.

اثبات ظرفیت به جای استفاده از منابع محاسباتی ، از فضای موجود دیسک استفاده می کند.

 

 

این راه حل ها باید از قبل محاسبه شوند زیرا حل آنها در زمان واقعی بسیار پیچیده است. علاوه بر این ، زمان بلوک واقعاً کوتاه است. به همین دلیل است که راه حل های الگوریتم هش باید قبل از آن ذخیره شوند.

راهی که یک ماینر قادر است شانس خود را برای برنده شدن در پاداش بلوک افزایش دهد ، این است که مطمئن شود بیشترین راه حل ذخیره شده بر روی هارد دیسک های خود را دارد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.