سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

خطراتی که شبکه بیتکوین را تهدید میکند(قسمت پنجم)

    نظر

 

در ادامه مقالات قبلی در باب خطرات و حملات احتمالی مهاجم ها به شبکه بیت کوین، در این مقاله به بررسی چند حمله دیگر میپردازیم.

 

  • مهاجم می تواند با پیدا کردن نقصی در الگوریتم گواه اثبات کار، فرآیند را جعل کند.

اگر مهاجمی بتواند عیب و ایرادی در الگوریتم گواه اثبات کار پیدا کند، بدون انجام فعالیت مورد نیاز برای امنیت شبکه بیت کوین ، به راحتی میتواند کارمزدها و پاداش های حل بلاک را دریافت کند.

 

قابلیت های امنیتی

  • گواه اثبات کار روی الگوریتم هش SHA-256 ساخته شده است. بیش از یک دهه است که از این الگوریتم استفاده میشود. و وجود آن برای بیشتر اپلیکیشن های امنیتی دیجیتال ضروری است. همگان بر این باورند که الگوریتم یاد شده بسیار امن است.
  • بیش از 8 سال است که الگوریتم اثبات کار بیت کوین بر روی این شبکه فعال است. و مهاجم از تنها نقص پیدا شده در این شبکه میتواند برای جعل 20% از کارش استفاده کند.

حملات گذشته

https://www.asicboost.com/

 

اگرچه به خاطر نقصی به نام ” انعطاف پذیری تراکنش” قبلاً مهاجمان موفق به تعرض به شبکه شده اند .اما در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

 

  • یک مهاجم می تواند تمام سخت افزارهای مورد استفاده برای تأیید معاملات بیتکوین را بدزدد.

 

اگر یک مهاجم بتواند کنترل تمام سخت افزارهای مورد استفاده در تأیید معاملات بیت کوین را بدست آورد ، می تواند از برخی یا همه معاملات بیت کوین جلوگیری کند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.


رمزنگاری (Cryptography) چیست؟

 

 

فناوری بلاکچین ستون فقرات ارز رمزنگاری شده است و برای ایمن نگه داشتن داده ها از رمزنگاری (Cryptography) استفاده می کند.در این مقاله به بررسی مفهوم رمزنگاری در ارزهای دیجیتال و بلاکچین خواهیم پرداخت.

عملکرد و امنیت ارزهای فیات

قبل از اینکه ارز رمزنگاری شده را درک کنیم ، بیایید ابتدا برخی از ارزهای اساسی مورد استفاده در سراسر جهان را بررسی کنیم. این ارزها به عنوان ارزهای فیات نیز شناخته می شوند.در تصویر زیر برخی از کشورها و ارزهای رایج آنها مشخص شده است.

امنیت ارزهای فیات

 

برخی از مشخصات ارزهای فیات به شرح زیر است:

  • متعلق به دولتهای کشورها است
  • به طور متمرکز از طریق بانک ها یا اشخاص حقوقی کنترل می شوند
  • تورمی هستند ، به این معنی که ارزش پول کاهش می یابد
  • از ویژگی های امنیتی مختلفی برای جلوگیری از جعل و تقلب برخوردار هستند ، اما جعل آنها غیرممکن نیست.

از آنجا که جعل ارز غیرممکن نیست ، مجری قانون برای متوقف کردن و محاکمه افرادی که در جعل ارزهای فیات دستگیر شده اند ، وارد عمل می شود.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

 


آموزش حضوری ارزهای دیجیتال در اصفهان

    نظر

فکت کوینز در راستای افزایش دانش همشهریان برای آموزش حضوری ارزدیجیتال در اصفهان اقدام به برگزاری دوره های حضوری و برگزاری کلاس آموزش ارز دیجیتال در اصفهان کرده است.

پس از طی کردن دوره ی حضوری ارز دیجیتال در اصفهان شما با مقدمات و مفاهیم ابتدایی بیت کوین و ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد و در ادامه با تمامی مباحث بیت کوین اعم از پیدایش و سازنده ی بیت کوین تا محل سرمایه گذاری آن در این دوره ی حضوری در اصفهان آشنا خواهید شد .اگر به تازگی قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید شاید برای شما سوال باشد که بیت کوین چیست و چگونه می توان اقدام به خرید بیت کوین در اصفهان  کرد و یا تفاوت کوین و توکن چیست؟ و آلت کوین ها چه هستند و چگونه می توان روی آلت کوین ها سرمایه گذاری کرد. با تمامی ترفند ها و منابع پیگیری اخبار حوزه ی ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد . در این دوره ی حضوری ارزهای دیجیتال در اصفهان سعی شده است با تمامی اصطلاحات بازار رمز ارزها آشنا شوید و با پرکاربردترین سایت های مرتبط و صرافی های خارجی آشنا شوید. سوال افراد زیادی این است که آیا بیت کوین امن است و امنیت ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در این حوزه تضمین شده است ؟ در این دوره ی حضوری ارزهای دیجیتال در اصفهان تمامی ابهامات برای شما در این حوزه برطرف می شود و می توانید پس از این دوره با خیال راحت در حوزه ی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید و درآمد دلاری داشته باشید.

 

درصورت تمایل برای شرکت در دوره ی حضوری ارز دیجیتال در اصفهان و اطلاعات جامع دوره اینجا کلیک نمایید.


اتریوم 2.0 چیست؟ آنچه باید درباره اتریوم 2.0 بدانیم

    نظر

 

در این مقاله ضمن بررسی ایرادات شبکه اتریوم به معرفی اتریوم 2.0 و همچنین فازهای متفاوت مرحله آخر بروز رسانی این شبکه خواهیم پرداخت. همین ابتدای امر بهتر است با نام صحیح این پروژه آشنا شویم. عوام آن را به اتریوم 2 میشناسند اما نام اصلی آن سرِنیتی Serenity است. این شبکه هم مثل اتریوم ، شبکه بلاکچین است اما میتوان گفت نسخه بروز رسانی شده اتریوم قبلی است. واضح است که توسعه دهندگان اتریوم با مشاهده ایراداتی در این شبکه فعلی به فکر ارتقاء آن افتادند.

 

آیا میدانید ایرادات وارد بر شبکه فعلی اتریوم چیست؟

همانطور که در مقاله های قبلی اتریوم توضیح دادیم ، اتریوم دومین شبکه بلاکچین در بازار رمز ارز از نظر ارزش مبادلات است.شبکه متن بازی که قابل برنامه نویسی است. در حال حاضر الگوریتم اتریوم بر مبنای گواه اثبات کار است.یعنی این ماینرها هستند که علاوه بر تأیید تراکنش ها و قراردادن آنها در بلاک، اترهای این شبکه را هم استخراج میکنند.

از آنجایی که ماینرها به منظور انجام اینگونه فعالیت ها به دستگاه های ماینر بسیار پر قدرتی نیاز دارند و با مصرف مقادیر زیادی از انرژی به محیط زیست آسیب میزنند، کارمزد تراکنش های این شبکه بالاست. البته سرعت انجام تراکنش های اتریوم هم بسیار کند است. این مسئله تحت عنوان مقیاس پذیری شبکه شناخته میشود.

 

بنابراین توسعه دهندگان اتریوم به فکر بروز رسانی شبکه افتادند.

این بروزرسانی همان راه اندازی اتریوم 2 یا شبکه سرِنیتی است. این پروژه عظیم که به انقلابی در شبکه اتریوم معروف شده از سال 2015 آغاز به کار کرد. شبکه اتریوم با انتشار مقاله ای درباره مسیر راه اندازی و توسعه آن فعالیتش را آغاز کرد. همانطور که گفتیم اجرای فورک سرِنیتی اقدامی بزرگ و گسترده به حساب می آمد و پیاده سازی آن در یک گام غیر قابل تصور بود. لذا کارشناسان با معرفی چهار مرحله اساسی این عملیات( فورک) ، روند پروژه را شفاف سازی کردند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.


مقایسه انواع دفترکل توزیع شده (DLT)

 

در مطالب قبلی به صورت مجزا انواع فناوری های دفترکل توزیع شده (DLT) را بررسی کردیم.در این مقاله به مقایسه این ساختار ها می پردازیم.

مقدمه

بلاکچین برای اولین بار بلافاصله پس از بیت کوین ، اولین ارز دیجیتال ، محبوب و معروف شد. دهه گذشته شاهد تحولات جالبی است که در آن بلاکچین موارد دیگری را علاوه بر تأمین ارزهای رمزپایه ، مورد استفاده قرار داده است.

با این حال ، ناکارآمدی های سیستماتیک و مشکلات مقیاس پذیری منجر به این شد، که توسعه دهندگان به دنبال راه حل هایی خارج از بلاکچین باشند. به همین ترتیب ، تحولات دیگری مانند Holochain ، (DAG) و هش گراف وجود دارد. هدف اصلی این فناوری ها این است که بلاکچین را در برابر مشکلات جدید و پیش بینی نشده حفظ کنند.

ظهور راه حل های جدید ، که اساساً با بلاکچین مبتنی بر ساختار داده ها متفاوت است ، بحث های اساسی و در عین حال قابل توجه دیگری را نیز در مورد بهترین شبکه ها ارائه داده است. از این منظر ، این مقاله قصد دارد تا شبکه های مختلف را بررسی کرده و نقاط قوت و محدودیت های مختلف آنها را مطرح کند.

 

 

DLT های جدید به دنبال دستیابی به تراکنش های بالاتر در هر ثانیه (TPS) هستند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید