سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

3 استراتژی مهم که تریدرها باید بدانند

https://factcoins.com/3strategies-traders-know/

 


 از نظر تریدر حرفه ای مهم نیست بازار خرسی باشد یا گاوی



تریدر حرفه ای به روند بازار اهمیت نمیدهد. 

 

در این مقاله به 3 استراتژی که یک تریدر حرفه ای بدون توجه به روند بازار برای به دست آوردن سود بیشتربه کار میگیرد، اشاره خواهیم کرد.

تریدرهای تازه نفس و تازه کار فکر میکنند حرفه ای های این بازار صبح تا شب به مانیتورهایشان زل زده اند تا بتوانند معامله خوبی را انتخاب و سود کنند . اما این حقیقت ندارد.

آنچه تریدرهای حرفه ای را از متوسط متمایز میکند کنترل شبانه روزی بازار نیست، بلکه استفاده از استراتژی های آزمایش شده ایست که باعث میشود حرفه ای ها همیشه روی سود باقی بمانند. در این مقاله ما در مورد چگونگی استفاده معامله گران با تجربه از معاملات انتقالی (futures) آتی ، نرخ بهره (funding rate) و حد ضرر شناور( trailing stop ) بحث خواهیم کرد.

هیچیک از این استراتژیهای ساده نیاز به رباتهای معاملاتی خاص یا سپرده ى قابل توجه ندارند. بدین معنی که یک سرمایه گذار برای تولید سود به سرمایه کلانی نیاز ندارد.


کاربرد استراتژیهای بدون جهت (Non-directional strategies )

 

بازار کریپتو به بازار پر نوسان معروف است. بیشتر دارایی ها دربازه زمانی 1 تا 24 ساعته ممکن است نوسانی 2 یا 3 رقمی را تجربه کنند.

سرمایه گذاران جذب سودهای هنگفت و درخشان  این بازار شده اند. پس دیوانگی محض است که به دنبال سودهای 2 درصدی در ماه باشند. چرا سرمایه گذار درگیر چنین استراتژی “کم سودی “شود؟ اگر این تریدر در ماه 2 درصد سود کند پس سود سالانه او معادل با 27 در صد خواهد بود.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید


وایت پیپر اتریوم- قسمت چهارم

    نظر

 

در ادامه قسمت سوم وایت پیپر اتریوم:

هدف اتریوم ادغام و بهبود مفاهیم اسکریپت نویسی، آلتکوین ها و پروتکل های متای مبتنی بر زنجیره است . این سیستم به توسعه دهندگان و برنامه نویسان اجازه میدهد برنامه های مبتنی بر اجماعی را ایجاد کنند که از قابلیت هایی مثل مقیاس پذیری، استاندارد سازی، ویژگی های کامل، سهولت در توسعه و تعامل متقابل و همزمان برخوردار باشند.

اتریوم از طریق آخرین لایه بنیادی انتزاعی این فعالیت را انجام می دهد. یک بلاکچینی که به زبان برنامه نویسی مبتنی بر تورینگ کامل نوشته شده.و  برای افراد شرایط ایجاد قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز را فراهم میکند. تا از این راه قوانینی دلخواه برای مالکیت ،فرم های تراکنش و توابع انتقال وضعیت وضع کنند. مهمترین بخش این است که میتوان نسخه ای از Namecoin را  در دو خط کد نوشت. البته بقیه پروتکل ها مثل ارزها و سیستمهای اعتبار سنجی( رپیوتیشن) در کمتر از 20 خط کد نوشته میشوند.

قراردادهای هوشمند، جعبه های رمز نگاری شده با ارزشی هستند که تنها در صورت وجود شرایطی خاص قفل آنها باز میشود. این قراردادها میتوانند بر روی پلتفرم ما که بسیار قدرتمند تر ازپلتفرم بیتکوین است، ساخته شوند. قدرت مضاف این پلتفرم به خاطر وجود قابلیت هایی اعم از تورینگ کامل، بلاکچین هوشمند و وضعیت است.

حساب های کاربری اتریوم

در سیستم اتریوم، فاز ( وضعیت) از حسابهای کاربری ای تشکیل شده که هر حساب یک آدرس 20 بیتی دارد. انتقال وضعیت ،حامل مبلغ و اطلاعاتی بین کاربران است. 4 بخش یک حساب اتریوم عبارتند از:

  • عدد نانس، شمارش گری که برای اطمینان از اینکه هر تراکنش تنها یکبار پردازش شده به کار میرود.
  • مانده حساب فعلی به اتر.
  • در صورت وجود، کد قرارداد حساب کاربر.
  • فضای ذخیره سازی حساب کاربر .( به صورت پیش فرض خالی است)

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید


اثبات سهام چیست؟

 

الگوریتم توافق ” اثبات سهام یا دارایی” در سال 2011 در انجمن Bitcointalk برای حل مشکلات الگوریتم اثبات کار ارائه شد. در حالی که هر دو هدف یکسانی برای دستیابی به اتفاق نظر در بلاکچین را دارند ، روند رسیدن به هدف کاملاً متفاوت است.

 

اثبات سهام چگونه کار می کند؟

 

در اثبات سهام ، نهادهایی به نام اعتبارسنج (Validator) وجود دارند که تراکنش ها را جمع آوری می کنند و بلاک های جدید ایجاد می کنند. در حالی که در اثبات کار ماینرها بلاک ها را استخراج میکنند. هرچه پول بیشتری در PoS سرمایه گذاری کنید ، شانس شما برای اعتبارسنجی یک بلاک جدید بیشتر است.

 


در  اثبات سهام، هیچ پاداش بلوکی وجود ندارد. انگیزه اعتبارسنج برای انجام اجماع صرفاً مبتنی بر جمع آوری هزینه های تراکنش ها است.


 

در واقع در اثبات کار ماینر ها برای استخراج بلاک جدید باید انرژی مصرف کنند اما در اثبات سهام نودها برای تایید بلاک ها باید شرط بندی کنند

 

 

 

 

?

 

اعتبارسنج (Validators)چیست؟

برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج ، کاربر نیاز به ارسال پول (سهام)در نوع خاصی از معاملات دارد. این وجوه در سپرده ای به نام حواله اعتبارسنج قفل می شوند و تنها درصورتی که اعتبارسنج طبق قوانین پروتکل عمل کند ،آزاد می شوند. اگر اعتبارسنج تراکنش تقلبی را در بلوک خود قرار دهد ، سهام  خود را از دست می دهد.

کاربرانی که می خواهند در اثبات سهام شرکت کنند ، لازم است مقدار مشخصی سکه را به عنوان سهام خود در شبکه قفل کنند. اندازه سهم ، تعیین کننده شانس انتخاب یک گره به عنوان اعتبارسنج بعدی برای تایید بلوک بعدی است. هرچه سهم بیشتر باشد ، شانس انتخاب نیزبیشترخواهد بود. برای اینکه در این فرآیند تنها ثروتمندترین گره های شبکه انتخاب نشوند ، روشهای منحصر به فردی در فرآیند انتخاب اعتبارسنج وجود دارد.

 

اعتبارسنج چگونه انتخاب می شود؟

 

الگوریتم Proof Of Stake از یک فرآیند شبه تصادفی برای انتخاب یک گره به عنوان اعتبار سنج استفاده می کند ، براساس ترکیبی از عواملی شامل سن ، تصادفی سازی و ثروت گره باشند.

اعتبار سنج معمولا به دو روش “انتخاب تصادفی” و “انتخاب بر اساس سن سکه” انتخاب می شوند.

در روش انتخاب تصادفی ، اعتبارسنجها با جستجوی گره هایی با کمترین مقدار هش و بالاترین میزان سهم انتخاب می شوند. و از آنجا که مقدار سهام به صورت عمومی قابل رویت است ، اعتبارسنج بعدی معمولاً توسط گره های دیگر قابل پیش بینی است.و این ممکن است باعث شود انتخاب اعتبارسنج عادلانه نباشد.

روش Coin Age Selection گره ها را براساس مدت زمان ذخیره سهامشان انتخاب می کند. سن سکه با ضرب تعداد روزهای نگه داشتن سهام به تعداد سهامی که دارند محاسبه می شود. هنگامی که یک گره بلاکی را تایید کرد ، سن سکه آن به صفر می رسد .و باید مدت زمان مشخصی را صبر کند تا بتواند بلاک دیگری را تایید کند .به این ترتیب همه گره ها شانس انتخاب دارند و این روش عادلانه تر است.

 

مقایسه اثبات سهام نسبت با اثبات کار

  • در روش اثبات انجام کار (Proof of Work)، ماینرها به نسبت توانایی در محاسبات و تایید بقیه ماینرها می تواند بلاک جدید را به زنجیره اضافه  و پاداش بگیرد .اما در اثبات سهام ماینرهایی که دارایی بیشتری دارند، به نسبت دارایی خود می توانند. عمل استخراج را انجام دهند.
  • اثبات سهام برای تأمین امنیت بلاکچین نیازی به مصرف مقدار زیادی برق ندارد. (تخمین زده می شود که بیت کوین و اتریوم به عنوان بخشی از سازوکار اجماع خود بیش از 1 میلیون دلار هزینه برق و سخت افزار در روز مصرف می کنند.)
  • Proof of Stake درهای وسیعی از تکنیک ها را باز می کند تا با استفاده از نظریه بازی از شکل گرفتن ، راه های مضر برای شبکه ممانعت کنند .(مانند خودخواهی استخراج در اثبات کار).
  • در اثبات کار هزینه ها نسبتاً زیاد اما بازدهی بالا است.اما در اثبات سهام هزینه ها کم و به نسبت بازدهی هم کمتر است.
  • در اثبات کار سرعت انجام تراکنش ها کمتر از اثبات سهام است

 

مزایا و معایب اثبات سهام

 


مزایای اصلی الگوریتم Proof of Stake بهره وری ، امنیت و انرژی است.


 

از آنجا که آسان و مقرون به صرفه است . تعداد بیشتری از کاربران برای اجرای گره ها ترغیب می شوند. این امر همراه با فرآیند تصادفی سازی باعث غیرمتمرکزتر شدن شبکه نیز می شود . زیرا برای استخراج بلوک ها دیگر به استخرهای استخراج نیاز نیست. و از آنجا که دیگر نیازی به انتشار بسیاری از سکه های جدید برای جایزه نیست. این امر به ثبات قیمت یک سکه خاص کمک می کند.

اما در این روش گره هایی که دارای سهام بیشتری هستند شانس بالاتری برای اتنخاب دارند که این امر موجب انتخاب ناعادلانه می شود.


هاوینگ بیتکوین halving

 

 

هاوینگ چیست ، چه تأثیری بر قیمت بیت کوین میگذارد؟ و چه پیامدهایی برای استخراج کنندگان و آینده رمزارز در پی خواهد داشت؟ در این پست که برگرفته از مقاله سایت coindesk است به توضیح هر آنچه در این باب نیاز دارید، خواهیم پرداخت.

 

خلاصه هاوینگ 

وقتی کلمه هاوینگ یا همان نصف شدن به گوشمان میخورد قاتلی را تجسم میکنیم که یک تبر در دست دارد . اما در واقع این طور نیست و این فقط یک لقب است. لقبی که به یکی از مهمترین اتفاقات در تاریخچه بیتکوین نسبت داده شده است.

آخرین هاوینگ بیت کوین در تاریخ 11 مه سال 2020 انجام شد. هاوینگ بعدی احتمالاً در سال 2024 صورت میگیرد.

هاوینگ هر 4 سال یکبار انجام میشود.در ماه مه سال 2020،تعداد بیت کوین هایی که هر 10 دقیقه به عنوان پاداش به ماینرهای شبکه داده میشد از 12.5 به 6.25 کاهش پیدا کرد. این رویداد مهمی بود که باید اتفاق می افتاد. چرا که پیش از این هم 2 بار انجام شده بود.

جذابیت یک دارایی زمانی زیاد میشود که توجه همه کاربران به رویدادی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد جلب شود. در شبکه بیت کوین این رویداد مهم همان هاوینگ است.

وقتی میزان رمزارز وارد شده به سیستم به طور ناگهانی کاهش پیدا کند، در صورتی که تقاضا هنوز همانقدر زیاد باشد ،افزایش قیمتآن رمزارز را در پی خواهد داشت . به همین ترتیب ، این رویداد منجر به بحث پرشوری در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین و نحوه واکنش بازار به این رویداد شده است.

به گفته مایکل دوبرووسکی (Michael Dubrovsky)، بنیانگذار بنیاد غیرانتفاعی PoWx :

” اگر ماینرها بیت کوین کمتری بفروشند، پس تعداد بیت کوینی که برای خرید در دسترس خواهد بود هم کم میشود.”

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.


بیت کوین بهترین منبع سرمایه گذاری

 

در این مقاله به مقایسه ارزش ارزهای دیجیتال و دیگر منابع مالی میپدازیم. البته سعی داریم با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی قضاوت را به خودتان بسپاریم. تا شما تصمیم بگیرید که کدام یک از این منابع برای سرمایه گذاری طولانی مدت مناسبترند؟

در ابتدای امر بهتر است بدانید احتمال اینکه در طول 100 سال حدود 90 درصد از پس انداز فیات خودتان را تنها به خاطر تورم از دست بدهید هست.  حتی ممکن است آن سرمایه به خاطر بسیاری مسائل ارزش خودش را روز به روز از دست بدهد. اما هرگز چنین اتفاقی برای بیت کوین های شما نخواهد افتاد.

بیت کوین در حصر سازمانها 

در زمان نگارش این مقاله، سرمایه گذاران سازمانی حدود 3.6 درصد از بیت کوین های موجود را به عنوان سرمایه گذاری طولانی مدت ذخیره کرده اند. طبق داده های موجود، 13 نهاد نزدیک به 600،000 بیت کوین دارند. که ارزش آنها معادل 6.9 میلیارد دلار است. سردمدار این سازمانها، شرکت Microstrategy است. که مالک تقریباً 38.250 بیتکوین میباشد( معادل 450 میلیون دلار). هولدینگ گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital ) با دارایی بالغ بر 16651بیت کوین ( 198 میلیون دلار) ، در جایگاه دوم قرار دارد. سومین شرکت اسکوئر است . که مؤسس آن جک دورسی میباشد. وی هم اکنون مالک 4.709 بیت کوین است.

به علاوه، برخی از کمپانی ها به مشتریان خود برای سرمایه گذاری در بیت کوین کمک میکنند. از این میان میتوان به سرمایه گذاری های Grayscale از طریق صندوق سرمایه گذاری GBTC اشاره کرد .که این وجه حدود 450،000 بیت کوین میباشد. در واقع مقدار واقعی پول نقدی که در خزانه ها نگه داری میشود تریلیون ها دلار آمریکا است.اما با در نظر گرفتن اینکه سرمایه 9 کمپانی در بورس S&P 500 نزدیک به 600 میلیارد است. و اگر تنها 5 درصد از این سرمایه به بیتکوین تبدیل شود، مقدار بیت کوین تحت اختیار شرکتها و سازمانها 5 برابر میشود مسئله جالبتر خواهد شد.در اینجا سؤالی که پیش می آید این است که:

بیت کوین در کجای سبد سرمایه گذاری شرکتها قرار میگیرد؟

محتمل ترین جواب ” سرمایه گذاری جایگزین” است. حال از آنجایی که برقراری تعادل بین سرمایه های قدیمی و جایگزین اصلاً کار ساده ای نیست، احنمالاً تمایل برای خرید این رمزارزها کاهش می یابد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.